Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Leon - Reisverslag uit León, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Leon

Door: Josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

01 Juni 2013 | Spanje, León

Hallo allemaal

Ik was tegen 12:00 uur bij de kerk in Leon.
Ik heb ook een bed, al was het effe zoeken!
Het is weekend en veel hostals en hotels zijn vol. Nu ben ik achter de kathedraal in een huis / klooster met nonnen.
De mevrouw van de vvv gaf me dit adres. Ik heb een kamer voor mezelf met badkamer voor 20 euro. Alleen is er geen omtbijt en kan ik er niet uit voor 7:30 uur. Dat is morgen niet erg maar maandagmorgen iets minder.
Met een beetje pech ben ik al heel vroeg wakker.
Ik had afgelopen nacht wel redelijk geslapen, alleen lag ik in het hoogste bovenbed.
En de man onder me vond het nodig omom 5:30 uur op te staan.
En daardoor werd ik wakker, het hele bed bewoog. Ik vroeg me zelfs af of die bedden nooit in storten?
Maar goed de man had wel 3 kwartier nodig om in te pakken en weg te gaan!!! Als je zo nodig vroeg weg wil pak dan je spullen en pak op de gang in.
Maar goed na mijn ontbijt ben ik vertrokken en Carla zou in het volgende dorp wachten bij een cafe.
Zo zijn we samen naar Leon gelopen. Veel langs de weg gelopen en door de stad. Gelukkig ook een stukje van de weg afgelopen.
Van een afstandje zie je de kerk al, maar dan duurd het nog wel een uur voor je er bent.
Dus na effe zoeken een bed gevonden en daarna Carla opgezocht om nog wat te drinken.
Zei loopt morgen verder anders komt ze tijd tekort.
Ik ga morgen nog effe niks doen. Het is hier feest in de stad en morgen Corpus christie. Dat is met bloementapijten waar dan de processie over loopt.
En verder vooral niks doen. Maandag ga ik naar Villar de mazarife.
Ohja het weer is hier al beter als de laatste dagen. Het is nu 20 graden en uir de wind heel warm.
Gelukkig want na Astorga gaan we de bergen weer in. En dan ist fijn als het wat warmer is. Ik hoop ook mijn maatje weer te zien dinsdag of woensdag!!
Voor nu lieve groet aan iedereen daar,

Josefine

  • 01 Juni 2013 - 16:09

    Anjas :

    He fientje ....Geniet van je vrije dag en ook van het mooi,s wat te zien is .

    Dikke knuff Anja

  • 01 Juni 2013 - 17:28

    Corry:

    Mooi dat word weer heerlijk genieten loop ze en blijf voorzichtig.

    Liefs Wim en Corry.

  • 01 Juni 2013 - 17:53

    H.J. De Clercq:

    Hoi Josefine,

    Leuk weer iets van je te horen/lezen.Zomaar 2 rustdagen wat een luxe,maar je hebt groot gelijk.Geniet van 2 dagen Leon.
    Fijn dat het weer iets beter is want tot nu toe heb je het nog niet echt getroffen met het weer.
    Gister was het hier erg lekker vandaag weer grijs en fris.Hoop dat het morgen beter is voor de bbq in kaatsheuvel.Het is zo'n armoe als je in de kou staat met je bordje.
    Huub was hier woensdag nog voor het gras en een bakje koffie.Je heb ook van hem de groeten.
    Hoop voor je dat je loopmaatje weer snel komt.Kan je weer lekker frans praten.Knap hoor dat je je zo red!!!!!
    Geniet van je vrije dag en al het moois wat morgen te zien is!!

    Heel veel groeten uit Waalwijk

  • 01 Juni 2013 - 22:54

    Truusjanse-verhaar:

    Hoi Josefine ,
    Wat schiet het op zeg ,nu lekker even uitrusten voor je . Dat van die stapelbedden heb ik ook vaak gedacht, meestal kijk ik ook of ze echt goed in de scharnieren zitten . ik heb weleens in een herberg geslapen waar in de loop van de nacht een ander in het bovenbed er bij kroop . Ik vond het doodeng maar zoals je weet ben ik niet verpulverd .
    Fijn dat het weer wat beter is geworden en dan dadelijk weer een maatje erbij . Is het onderweg ook erg druk met andere lopers . Ik krijg er ook weer zin in als ik je verslagen lees , heel leuk hoor !!!
    Nu geniet van de ontspanning en al het mooie om je heen .
    Lieve groet Truus y buen camino !!

  • 02 Juni 2013 - 14:46

    Vanhenk:

    Het is toch wel leuk om je belevenissen in je dagboek van dag tot dag te volgen, soms zit het tegen soms zit het mee. Geniet van je vrije dag, het feest in het stad, de bloemenprocessie, samen met je vrienden oja Het is hier ook warm vandaag tenminste als je uit de wind zit. Groetjes vanHenk doeggg

  • 02 Juni 2013 - 20:34

    Peregrinofrans:

    ¡Hola Peregrina Josefine,

    Je loopt op een prachtig pad...
    Ik vind het mooi dat ik met jou zo mag "meelopen"!
    Geniet van elke stap...

    ¡Buen Camino,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 239577

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: