Terradillos de los Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Terradillos de los Templarios - Reisverslag uit Terradillos de Templarios, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Terradillos de los Templarios

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

29 Mei 2013 | Spanje, Terradillos de Templarios

Hallo allemaal

Ik heb weer een computer gevonden, die werkt.
Van Castrojeriz ben ik naar Fromista gelopen, het dorp uit eerst een berg op. Gelukkig was het droog, en nog beter het zou de laatste berg zijn voor voorlopig.
Ik loop hier over de meseta, dat bestaat alleen uit graanvelden.
Wel met hele mooie bloemen aan de randen, klaprozen en gele en blauwe bloemen en nee ik weet geen namen.
Na Castojeriz staat er bij de bron een man met koffie, dat was wel lekker.
Alleen waaide het behoorlijk en dus te koud om lang te blijven zitten.
Daarna liep in verder naar itero de la vega en daarvoor is een klein kerkje San Nicolas, tuurlijk effe naar binnen en fotos gemaakt. Je kunt er ook slapen en ik heb een stempel gevraagt. Daarna in Itero koffie op, en tuurlijk de 1e en enigste bar van het dorp. En daar zitten alle bekende gezichten van de camino. In Fromista heb ik een goed bed, een benedenbed. Ik vraag daar vaak om want zie je mij al zonder trapje in een stapelbed kruipen, nou ik niet.
In Fromista zag ik ook Frans en Mieke uit Haarlem weer, gelukkig!!!
In Fromista waren ze tekeningen op straat aan het maken.
Voor zondag, dan is het Corpus Christie.
Dan maken ze tapijten van bloemen waar dan de processie overheen loopt.
Van Fromista ben ik naar Carrion de los condos gelopen. Eerst liep je er de hele weg langs de autoweg.
Gelukkig hebben ze een andere route gemaakt, die loopt mooi langs de rivier. Halverwege was een bar. Met een ezel en een hond in de tuin.
De ezel kwam bij ieder tafeltje schooien voor eten. En aangezien een ezel best groot is, hij steekt zo zijn kop in je koffie.
In Carrion sliep ik bij de zusters Santa Esprit. En dat was een goed adres!!!
Een kamer met alleen dames, heel groot en alleen losse bedden, dus heel goed geslapen.
Van Carrion ben ik vandaag naar Terradillos gelopen.
Makkelijke route, lekker plat. Maar vooral alleen rechtdoor.
Dat kan knap saai zijn.
En er zou voor 17 km niks zijn allleen graanvelden.
Maarja een slimme spanjaard heeft halverwege een tentje neergezet.
Met koffie en eten waar hij natuurlijk de hoofdprijs vraagt.
Maarja effe uit de wind gezeten. Want het waaide vandaag!!!!!!!!!!
En alleen de wind van voren. Het was zo koud dat ik bij de pauze mn broekspijpen eraan heb gemaakt. Ik liep nog steeds in korte broek.
Ik denk dat het tussen de 10 en 15 graden is, maar met die wind veel kouder.
In Terradillos wilde ik naar de alberge Jaques de Mollay maar een nederlandse liep terug, de herberg bleek al vol.
De herberg voor het dorp dan maar, zo een die er voor het geld staat en weinig camino spirit heeft.
Maar ja ik heb weer een bed. Een goed uur later zat het hier ook vol. Die na mij kwamen moeten nog verder, 3 km of 6 km of in het ergste beval nog zo´n 13 km. Dat gaat mijn niet lukken, dus hoop ik morgen gewoon weer een bed te vinden in Bercianos del real camino.
De bedoeling is om zaterdag in leon te zijn en dan zondag daar een rustdag.
En zondag kan ik dan mooi de processie kijken in Leon, ik heb het in Santiago ook al eens gezien.
Ik heb mijn maatje Nicolas ook weer gesproken, hij komt waarschijnlijk woendag de 5e weer op de route. Daar kijk ik naar uit. We hebben al zo´n end samen gelopen.
Het zou fijn zijn om samen in Santiago aan te komen.
Ohja voor diegene die denken waar blijven de fotos.
Waarschijnlijk word dit na mijn looptochtje, thuis kost het me geen geld. Hier is het vaak 1 euro voor 20 minuten internet.

Voor nu lieve groetjes,

Josefine

  • 29 Mei 2013 - 17:44

    Piet En Antje:

    Hey Josefine,
    Wij zijn in Muxía in een mooie, nieuwe herberg. Zojuist ook ons verslag bijgewerkt en nog een paar minuten over. Hier is het weer ook niet echt geweldig, vandaag de hele dag regen.
    Morgen en overmorgen lopen we nog naar Finisterre en dan via Santiago weer terug.
    Het is fijn om onderweg te zijn ook al is het zo kort. Wel heel gek om in Santiago te beginnen!
    Lieve pelgrimsgroeten en nog veel plezier van,
    Piet en Antje

  • 29 Mei 2013 - 19:01

    Anja :


    He fien .

    Zo te lezen gaat het goed met je ....en is de moed niet in je schoenen gezakt .
    geniet van de kleine dingen ....en ga ervoor .
    Het zal er weer anders uitzien ....als de vorige keer .
    Spaar je knietje wat ....het komt allemaal goed hoor .
    Ik hoop op wat beter weer voor je .

    Dikke knuff Anja

  • 29 Mei 2013 - 23:03

    Corry:

    Hoi Josefine,

    Fijn dat je goed gaat en maatje weer tegen komt leer in tussen wat frans bij?? altijd handig nog veel plezier en hopelijk wat mooier weer voor je.
    Ik ben 2 dagen in wittem geweest Limburg heel mooi weer 26 en 24 graden super veel gezien met Sjaan van morgen terug naar huis nu weer regen Jammer maar moeten het er mee doen.
    Liefs groet Wim en Corry.

  • 30 Mei 2013 - 16:29

    H.j.declercq:

    Hoi Josefine,

    Vind het nog steeds leuk om je verslagen te lezen.Vanmorgen in het zwembad met Kees over je gesproken.Hij leest je verslagen ook!
    Hij komt een keer hierheen met een film over jouw route.Kon ik zien wat jij allemaal meemaakt
    Hier is het nog steeds rot weer.Dit weekend heb ik een bbq in Kaatsheuvel ze voorspellen 14 tot 17 graden.
    Denk een dikke trui aan .We zien wel.
    Fien geniet nog
    Groetjes uit WW.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 239571

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: