Castrojeriz - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Castrojeriz - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Castrojeriz

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

26 Mei 2013 | Spanje, Frómista

Hallo allemaal

Ik heb weer eens internet. Ben van Burgos naar Hornilles gelopen en vandaag naar Castrojeriz.
In Burgos is het weer verbeterd, het was in de stad nog niet heel warm er is veel wind. Maar de zon scheen. Ik heb nog wat in de stad rondgehangen. En vooral niet te veel gedaan.
Wel leuk om pelgrims te zien. Alleen waren er niet zoveel op mn rustdag.
Gelukkig liep ik tegen Mieke en Frans aan, uit Haarlem.
Die had ik al eerder ontmoet, hele leuke mensen. Overdag hebben we koffie gedronken en savonds zijn we samen gaan eten.
Ik had op mn dwaaltocht door de stad een heel leuk klein straatje gezien.
Weer een pelgrims menu, maar wat voor iets!!!!
Ik heb er fotos van genomen, voor 12 euro driegangen.
En het zag er uit het bord of het een heel duur menu was.
Het was fijn om met nl te zijn.
Ik voelde me wel verloren, in de stad en zonder mn maatje. Dat voelde niet goed. De volgende morgen mezelf bijelkaar geraapt en weer aangelopen, met het idee we zien wel vandaag.
De stad uit was mooier dan de stad in. Er staan veel bronzen beelden in de stad. Uit Burgos loop je de meseta op. Ik vind dat één van de mooier stukken.
Scheelt wel dat de zon weer scheen. Na 10 km in Tardejos koffie op.
Dat is lekker!!! En toen nog 10 km te gaan naar Hornilles, ik heb op mn gemak gelopen. De herberg zou toch pas om 13:00 uur open zijn. In Hornilles aangekomen stond er al een hele rij, gelukkig sliep ik in de herberg. En een beneden bed, dat is wel heel fijn met die stapelbedden zonder een trapje.
Verder heel de middag in de zon gezeten wat geschreven en gelezen.
Er zijn op dit stuk heel veel nederlanders aan het lopen.
Vanmorgen na mn ontbijt aangelopen naar Castrojeriz weer 20 km. Dat is nu effe genoeg.
Ik ben in San Bol gestopt voor koffie, dat is een herberg met zo gezegt weinig luxe.
Maar viel dat effe mee.
In vergelijk met Hornilles leek het wel een hotel!!! Ik wou dat ik doorgelopen was gister, alleen hebben ze er maar 12 bedden en dat durfde ik niet aan. Als er geen plek was geweest had ik 31 km gemoeten.
In Hontanas weer koffie op, daar was net de kerk open en de kerkklokken gingen luiden.
Dat is een mooi gezicht!!! Die klokken gaan helemaal rond.
Toen nog 10 km langs convento San Anton, daar kun je ook slapen.
Maar niet gedaan want de bedden staan onder een afdak. En nu is het nog een beetje zonnig maar dat duurd niet tot morgenvroeg.
Het weer is al aan het veranderen, morgen regen.
Maarja we hebben weer 3 dagen zon gehad.
Nu ben ik in de herberg municipaL en heb weer een laag bed.
Alleen is dit letterlijk, dit matras ligt op de grond.
Straks mn dagboek weer schrijven en wat lezen en vanavond eten en dan is de dag weer om.
Morgen loop ik naar Fromista, 25 km dat is mooi genoeg voor het knietje.
En ja Karel het is heel mooi lopen maar ja je weet zelf hoe het ook zwaar kan zijn en tegen kan vallen.
Ik vind al die nederlanders een beetje veel, er is nu weer een nieuwe en die klets je de oren van het hoofd.

Nou voor nu dikke kus en tot de volgende keer.

Groetjes Josefine

Ps: De stad krijg ik er weer eens niet in, te klein hij kent het niet.
Maar het moet zijn,
CASTROJERIZ

  • 26 Mei 2013 - 15:53

    Karel:

    Hup Fientje, zet um op. Je kunt het, ik weet het zeker. En GENIET, want voor je het weet zit je weer in dit kikkerlandje terug te verlangen naar dat wat dan weer voorbij is.
    ULTREÏA (ik worstel en kom boven .......... oh nee, dat is iets anders)

  • 26 Mei 2013 - 16:23

    H.j.de Clercq:

    Hoi Josefine,

    Zoals ik me nu voel lijkt het wel of ik naar Santiago gelopen heb.
    Ik ben bekaf.Heb 4 dagen op faas gepast.Heel erg leuk,maar ook erg vermoeiend.
    De hele dag oma oma kijk eens.Oma kom eens enz.
    Heb vandaag met hem in de tuin gewerkt bij Alexandra.Gras geknipt en onkruid eruit gehaald.Dat is nog eens een tuin als je daar een 1/2 uur in bent ben je klaar!!!!!!!
    Wat fijn dat je iets beter weer gehad hebt de laatste dagen.Ja het weer is echt van slag.Het is volgens mij overal koud.
    Ik lees je verslagen met heel veel plezier en zie je dan in gedachten lopen in Spanje.Nog steeds petje af hoor!
    Geniet maar zo lang het kan van Spanje.Heel veel succes.Je kan het Super!

    Groetjes

  • 26 Mei 2013 - 16:48

    Francien Van Rooij:

    Hoi josefien.

    Even een klein berichtje uit giersbergen, ik ben vanmorgen op de fiets naar Elshout geweest
    ook op bedevaart.
    Het waaide hard, en het is best fris hier, het zelfs te koud om de plantjes in de grond te zetten
    hoop dat het deze week een beetje beter wordt.
    Wens je nog een goede tocht,2jaar geleden zijn wij ook in Burgos geweest.
    Groet francien van R


  • 26 Mei 2013 - 18:59

    Anja:

    He tante Fien

    ik vindt dat je het super doet ....en al die hindernissen neem ze maar voor lief ....het is niet anders .
    Je bent elke dag een stukje verder ....en dichter bij je doel .
    Je zult zien elke reis en ervaring is weer anders .
    Ik denk ook dat het aan je eigen ikje ligt .
    Ook zullen de dingen er telkens anders uit zien .
    Vandaag hier een zonnige dag ....ik hoop voor jou dat het (zonnetje ) weer gaat schijnen .
    Zet hem op en ga ervoor .

    Dikke knuff Anja

  • 26 Mei 2013 - 21:53

    Corry,:

    Hoi Josefine je doet het super petje af voor je
    Lieve groet van ons Wim en Corry.

  • 26 Mei 2013 - 22:45

    Cor & Ria:

    Hoi Kanjer,
    Even een berichtje van ons wij vinden het super wat jij voor elkaar krijgt, maar volgens ons weer een heel andere ervaring maar wel spannend ook mooi dat je ons zo op de hoogte houdt van je wel en wee.
    Maar zo gaat dat in ons bestaan josefien zet hem op en hou vol je doel komt steeds korter bij.
    O, ja ik ben komende week met Zonnebloem Gasten naar de Rijper Eilanden in de buurt van Alkmaar.
    Wij hopen dat het weer ook een beetje mee werkt, maar dat geld zeker ook voor jou.
    Wij zijn vandaag ook ter bedevaart geweest in Elshout en bijna een volle kerk, en natuurlijk ook een kaars aangestoken voor alle bekenden en zeker ook voor jou.
    Heel veel succes verder en hou je taai.
    Een dikke kus, groetjes.
    Cor & Ria.

  • 27 Mei 2013 - 09:42

    Henk:

    Hai Fien,
    Je gaat goed. Castrojeriz een leuk klein plaatsje. Voor twee jaar geleden nog daar 3 dagen op de camping gestaan. Naar de overblijfselen van het kasteel gelopen en een lange wandeling in de omgeving gemaakt. Maar ga zo door, en geniet.

    Groetjes,
    Henk.

  • 27 Mei 2013 - 21:25

    VanHenk Grinsven:

    Wat hoor ik nou, Nico vertelde dat je weer aan de wandel bent. Ik vroeg me wel af waar is toch Fien gebleven. Niemand heeft het over onze Fien.en Nico maar denken dat ik de Henk is die telkens reageert. Jeetje waar ben ik toch geweest de afgelopen tijd..Nou beter laat dan nooit, je bent al bijna 2 maanden aan de wandel, het ga je goed Josefien. groetjes Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 239599

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: