Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Burgos

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

24 Mei 2013 | Spanje, Burgos

Hallo

Ik ben in Burgos, een hele mooie stad. Alleen er naar toe is wat mooier, zo gauw je de snelweg over bent loop je langs een vlieveld en industrie.
Het duurde 2 uur voor ik voor de kathedraal stond.
Het laatste verslag is van Ages, daar had ik savonds weer een heel goed diner. Daar in el pajar de ages maken ze zelf Paella met sla vooraf. Lekker!!! Ik kreeg nog een beetje extra, dat was weer eens heel lekker eten.
Alleen heb ik niet zo goed geslapen, veel gedroomd en om 5:00 uur ging de eerste pelgrim al uit bed want anders zou ze niet op tijd in Burgos zijn!! Ik bergrijp er weinig van.
Ik ben in Ages aangelopen naar Atapuerca, daarna het laatste heuveltje voor de dag. Bovenop kwam ik een stel uit nederland tegen die ik in St Jean had gezien bij Lesprit. Vanaf de heuvel ben ik met ze mee gelopen.
Was fijn om effe bij te kletsen, hij komt uit Den bosch.
We hebben samen koffie op en toen zijn we weer verder gelopen.
Alleen hed ik toen misschien zelf verder moeten lopen want ze liepen iets te hard.
In Villafria aangekomen zijn ze met de bus de stad ingegaan.
Wat dan nog zo´n 10 km is, maarja echte pelgrims lopen de stad in he.
Alleen is er nu ook een andere weg de stad in en die had ik misschien moeten nemen.
Dat is langs de rivier alleen had ik dan geen cafe meer gezien, en het was weer eens te koud om langs de weg te gaan zitten.
In Villafria dus maar een cafe bezocht.
Om 13:00 uur stond ik voor de kathedraal, en daar slaap ik nu in een hotel. Rechtvoor de kathedraal, ik vond dat ik dat wel verdiend had.
Ik ben eerst gaan douchen en toen eerst een uur op bed gelegen.
De laatste dagen zijn de laatste km best zwaar. Later ben ik de stad ingegaan.
Dat is wel leuk, er lopen veel pelgrims in de stad rond. En veel gezichten ken ik. Zo smste Ria me dat ze nog in Burgos was. Dus hebben we samen afgesproken.
Ik ben gister ook in de kathedraal geweest, daar moest je voor betalen.
Dat is echt tegen mijn principe maar anders zie je niks. Normaal 7 euro voor pelgrims 3.50 euro.
Je krijgt zelfs een audioguide mee, maar dat was te veel info ineens.
Ik heb wel wat geluisterd maar was er zo klaar mee.
Gisteravond heb ik met Ria een hele leuke avond gehad.
En vandaag, vandaag lekker niks!!!
Ik ga zo effe op zoek naar een shirt en wat boodschappen. Ik heb niet veel wasmiddel meer. En verder niet veel vandaag.
Morgen ga ik weer verder, waarschijnlijk maar 20 km. Ik wil graag in Fromista slapen en dat komt dan beter uit op die manier.
En anders moet ik morgen weer 31 km ruim. En dat is niet zo´n goed idee.
Gister heb ik Nicolas nog gesproken, maar dat was een niet zo duidelijk gesprek. Hij komt niet voor de 4e terug, als hij komt. Want dat is nog 1.5 week en in zo´n tijd kan veel gebeuren.

Voor nu weet ik effe niet meer.
Ohja wel, he weer is veranderd!!!!!!!
Gistermiddag scheen de zon en nu ook!!!!!
Het is wel koud, snachts rond het vriespunt, maar het is droog.
Zou fijn zijn als het effe zo bleef, morgen weer opstarten en het is weer wennen in mijn eentje.

Lieve groet Josefine

  • 24 Mei 2013 - 12:59

    John Henselmans:

    Mooie stad....Burgos! Lekker een dagje niksen mag ook wel eens....En 's middags in het zonnetje op een leuk pleintje......Mmm. Beter dan hier (12 graden eind mei en hagelbuien)
    Morgen naar Hornillos, zondag naar Castrojeritz en maandag naar Fromista.... vermoed ik omdat je schreef in Fromista te willen overnachten.
    Hopelijk kom je weer leuk volk tegen, waar je af en toe mee kunt oplopen

    Hou je goed en veel wandelplezier,
    John

  • 24 Mei 2013 - 14:02

    Karel:

    Goed hoor! Je bent wel een doordouwertje zeg! Jouw verhalen lezende komen er weer veel herinneringen naar boven, en stiekem ben ik ook wel een beetje jaloers. Ik zou best daar nu ook willen lopen, hoewel ik ook heel goed weet dat het beslist niet altijd even leuk is. Maar jij doet het toch maar! Op naar de Meseta. Ik wens je veel mooie opgedane herinneringen, goed weer en pijnloze knieën.

  • 24 Mei 2013 - 14:11

    Piet En Antje:

    Hallo Josefine,
    Goed dat je je zelf een fijn hotel en een dagje rust gunt; daar is helemaal niets mis mee! En we komen naar hetzelfde land als waar jij je camino loopt. Alleen wij beginnen in Santiago en gaan via Muxia naar Fisterra, we hebben er veel zin in. We zijn zelfs alweer terug in Nederland voordat jij Santiago hebt bereikt. Wij hopen ook op droog weer en wat zon en wensen jou hetzelfde. Als we internet tegenkomen, blijven we je tcoh volgen!
    Lieve pelgrimsgroeten van,
    Piet en Antje

  • 24 Mei 2013 - 17:41

    Corry.:

    Hoi Josefine,

    kanjer ga zo door Bedankt voor de berichtjes.
    pas goed op je zelf.

    Lieve groet Wim en Corry.

  • 24 Mei 2013 - 20:43

    Anja .:

    He kanjer ..
    Ga je eigen tempo .....ben trots op je .
    Geniet van je vrije dag ...En laat Nicolaas effe .
    Ga op je gevoel af

    Dikke kkus Anja

  • 26 Mei 2013 - 10:33

    W Van Mierlo:

    Hoi Fien,

    Wandel ze weer vandaag.
    En hopenlijk kom je weer leuke pelgrims tegen.
    Groetjes wim en willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 239579

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: