Ages, en de zon - Reisverslag uit Agés, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Ages, en de zon - Reisverslag uit Agés, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Ages, en de zon

Door: josefine

Blijf op de hoogte en volg Josefine

22 Mei 2013 | Spanje, Agés

Hallo allemaal

Daar is ze weer, ik ben in Ages zo´n 25 km van Burgos.
Vanddag is het droog en de zon is gaan schijnen. Dat maakt het allemaal wat leuker.
Want vanmorgen is mijn maatje vertrokken, Nicolas had wat dingen te regelen thuis die niet over de telefoon konden. Dus hij baalde enorm!!!
Maar er was even geen andere oplossing, hij hoopt terug te komen in een paar dagen maar dat moet ik nog zien. Want als je eenmaal thuis in je eigen bedje hebt geslapen.
We zijn van Santa domingo naar Belorado gelopen, het eerste uur was het droog maar toen begon het weer te regenen. En het enigste mooie aan de route was de 1 km. Daar hadden we mooi zicht op de bergen waar nog sneeuw op ligt. En de rest van de route liep langs de snelweg met af en toe een dorp voor koffie.
Dat is hier wel een voordeel, je hoeft niks mee te sjouwen aan eten.
In Belorado was meteen vooraan een herberg maar gelukkig zijn we door gelopen om in het centrum te eindigen bij gite le quatro stationes. Een goed gite lekker netjes en met eten maar dat eten duurde tot 21:15 uur!!
En aangezien ik toen al wist dat Nicolas zou vertrokken had ik liever wat tijd over gehad voor het slapen. Nu was het na het eten gelijk naar bed.
Gelukkig wel redelijk geslapen. Iedere dag een verrassing, nu ging het licht nog aan om 21:45 uur. Een paar spanjaarden die bagage transport doen en dus weinig rekening houden met een ander.
Vanmorgen vroeg op ontbijt op met appelmoes!! Geen jam / confiture!
Om 7:15 uur ging Nicolas met de bus weg en ging ik op pad, om in het 1e dorp Tosantos al te stoppen want ik had honger, kan ook niet anders, wit brood met appelmoes!!
Ze hadden gister een bed voor me gereserveerd in Ages vandaag. Zo kon ik op mijn gemak lopen.
In villa montes de oca weer koffie op. En toen verder de montes de oca op, het viel me veel mee. In mij geheugen was de berg zwaarder.
Ik vond alleen het stuk door het bos lang duren. Dat word nog wat na Burgos, de meseta.
In Sanjuan de ortega aangekomen was de kerk open!!!
En er waren echte kaarsen!!!!
Dus eerst maar een aantal op gestoken, ik heb nog wel wat te wensen de rest van de reis. En te bedanken voor alles wat geweest is.
Na San juan nog ruim 3 km.
Ik was blij er te zijn!!! Was moe, en mijn knie wil niet wat ik wil.
Morgen ga ik naar Burgos en ga mezelf verwennen met een hotel en waarschijnlijk voor 2 nachten. Even een morgen niks inpakken en al mijn kleding wassen want dat is wel een avontuur met dit weer. Het droogt dus niet als het regent. Want ze stoken niet overal verwarming.
Wat me in spanje opvalt tot nu toe, er lopen veeel pelgrims uit alle landen van de wereld en dat is goed.
Maar vaak spreken ze geen Engels of Spaans, veel uit Korea, china, Japan of duitsers. Allemaal goed hoor maar ze maken dus ook niet echt contact met andere mensen. Waardoor de spirit van de camino een beetje verloren gaat.
Voor nu weer genoeg,

lieve groet aan iedereen daar
Josefine

  • 22 Mei 2013 - 18:01

    Anja :

    He fientje ..
    Het is allemaal wat he .....maar het zonnetje lietv zich wel even zien .
    maak wat mooi,s van je reis hoor .
    En een hotelletje is ook niet mis .
    Volg je eigen pad en tempo .....als je teug bent toch even naar het knietje laten kijken .
    Ik duim voor je dat het vervolg van je reis toch super wordt .


    Dikke knuff Anja

  • 22 Mei 2013 - 19:50

    Hj De Clercq:

    Hoi Josefine,

    Iedere keer ben ik weer blij iets van je te horen.Ik vind het geweldig zoals je je er doorheen slaat,met alle problemen van knie,weer appelmoes enz.
    Gelukkig laat de zon zich af en toe zien dat is om te lopen ook wel heel erg fijn!
    Morgen ga ik voor een paar dagen naar Rotterdam om voor Faas te zorgen.Hij vind dat ook leuk als Oma komt.
    Denk veel aan je!.Nog heel veel sterkte en succes tot de volgende mail.
    Groetjes uit Waalwijk!!!!
    Ik mis je wel hoor!!!!!!!!!!!

  • 22 Mei 2013 - 21:52

    John Henselmans:

    Nog 22 km en je bent al weer in Burgos!!!
    Je kunt van de buitenwijken naar het centrum met de bus, maar echte pelgrims doen dat natuurlijk niet. Die sjouwen de laatste 5 km. gewoon langs de (drukke!) weg naar het centrum. Onderweg, aan de linkerkant ergens, kom je een kapsalon tegen. Misschien een tip. Maar als je dit leest ben je natuurlijk al lang en breed in een gezellig hotelletje in het centrum.
    Geniet maar lekker van deze prachtige stad en die waanzinnige kathedraal.....!

    Groetjes (en het allerbeste met je knietje...)
    John

  • 22 Mei 2013 - 22:29

    Jeanne:

    Hoi Josefien,

    Het is wel een echte pelgrimstocht hoor,een als geen andere....
    Je doet het uitstekend met de kou en regen,zorg goed voor jezelf en geniet van Burgos,ik ken de Kathedraal alleen van de foto's van Jan Bernard. Zeker erg mooi!! Wij branden zondag in Elshout een kaarsje voor je!!
    Neem rust en succes met je wasje,zal wel nodig zijn haha...

    Groet Jeanne en JB

  • 23 Mei 2013 - 00:01

    Corry:

    Hoi Josefine,
    Je gaat goed ,Dank je wel voor je Berichten.
    Hier is het nat en koud vooral koud vannacht vorst maar zal toch nog wel wat zon zijn ????
    Zorg vooral goed voor je zelf.

    Liefs Wim en Corry.

  • 23 Mei 2013 - 13:23

    Henk:

    Hay Fien,

    Je gaat lekker zo te lezen alleen je knie. Gun deze af en toe ook rust. Dat doe je dus in Burgos heel verstandig. Hier is het ook niet alles regen, wind en af en toe een beetje zon. En de temperatuur zit ook niet mee. Dus geniet daar. Pas goed op jezelf.

    Groetjes,
    Henk.

  • 23 Mei 2013 - 20:39

    W V Mierlo:

    hoi Fien,

    Bedankt dat ook wij zon hebben gekregen.
    Vanavond vanaf 19.00 uur schijnt hij hier ook.
    Maar ook kans op nachtvorst.

    Geniet van je vrije dagen .

    Morgen spreek ik je weer.
    Gr. wim willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 632
Totaal aantal bezoekers 239608

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: