De laatste dag(en) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu De laatste dag(en) - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

De laatste dag(en)

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

27 Juni 2011 | Spanje, Santiago de Compostella

Hallo allemaal

Vandaag maandag 27 juni, het zit er bijna op. Ik heb hier in Santiago niet heel veel bijzonders meer gedaan, ik had er de puf niet voor.
Het was ook zo warm hier, zaterdag was het nog te warm om onder de bomen in het park te lopen.
Zaterdagavond zag ik Gerard en Orty weer, ze waren terug uit Finisterre. We hebben samen gegeten en effe door de stad naar het park gelopen. En wat bijgekletst.
Toen we terug liepen naar mijn hotel sprak een belgische meneer ons aan.
Hij zocht een hotel.
Ik dacht dat het mijne vol was en we hebben hem gewezen op een andere aan het plein. Bij mijn hotel aangekomen bleek er nog plek. Dus Gerard op een holletje terug om de belg te halen.
Op zijn fiets vertrokken op 6 juni uit een een plaats vlakbij Antwerpen. En hij was ook nog over Lourdes gefietst en daar drie dagen gebleven. Dus van 6 juni tot 25 juni in Santiago en das niet alles hij was ook nog eens 75 jaar oud.
Ik heb hem geholpen met inchecken en zondagmorgen nog met hem gekletst aan het ontbijt.
Vanmorgen heb ik hem uitgezwaaid hij gaat vandaag al terug met het vliegtuig. Dus zijn tijd was wel erg kort.
Gister liep ik ook tegen Mieke de belgische aan dat was heel leuk, we hadden weer afgesproken savonds.
Zijn we door de stad gegaan. Er was gisteravond processie uit de kerk.
Daarvoor waren de vrouwen smiddags al begonnen met het leggen van een bloementapijt. Met daarin verwerkt portret ven de paus.
We hebben staan wachten op de processie. Heel veel priesters en nonnen. En een soort altaar met daarop bloemen en een gouden beeld. Dat werd vervolgens op de bloemen gezet. Een heel ritueel en daarna liep de hele stoet over de bloemen heen, alles weg en daarna haalden de mensen er de hele bloemen uit.
En vanmorgen was er niks meer van te zien.
Daarna ben ik met Mieke wat gaan eten.
We hebben lekker op een terras gezeten met muziek van een groep erbij, de tunas. Sommige van jullie kennen die vast wel, pelgrims dan he.
Ik heb er geen foto van. Als ik ze weer zie maak ik een foto, dat komt eigenlijk omdat ik ze de vorige keer ook al gezien heb.
Ik lag laat op bed, en vanmorgen gewoon weer voor 7 uur wakker.
Heb ontbijt op samen met de belgische meneer.
Daarna moest ik toch op pad.
Ik moest vandaag een kaartje gaan kopen voor de trein van morgen.
Dat was een heel raar gevoel, heel raar om hier weg te gaan.
Ik vind het echt vreemd om weg te gaan van alle pelgrims en het leven dat daar bij hoort.
Thuis is alles anders veel hectischer en de mensen hebben minder oog voor mekaar.
Pelgrims onder mekaar zien mekaar staan!
Hier in het hotel waar ik ben zijn ook andere gasten, dan sta je smorgens op je gemak te wachten voor koffie of brood en ze zien je niet eens.
Ze lopen je gewoon om of voorbij, zo zal het in nederland ook wel zijn.
Maar goed vandaag hier nog effe naar de kerk en nog gewoon nog effe in het park zitten.
Vanmiddag zie ik Mieke weer we gaan samen eten.
En wat verder te doen??
Moet nog wat te eten halen voor in de trein.
De trein morgen vertrekt om 9.25 uur en ben om 20.54 uur in Hendaye om dan vervolgens de nacht in de trein door te brengen op weg naar Parijs.
Dus dit is mijn laatste verslag vanuit Spanje.
Als ik thuis ben laat ik nog wel wat van me horen, en ik pas mijn site nog aan er komen nog veel meer foto's bij. Dus houd het in de gaten.
Groetjes en knuffels Josefine

Ps: Mischien zie ik jullie in de kerk woensdagavond in de kets om 18.30uur.

  • 27 Juni 2011 - 08:44

    Lonneke:

    Hoi Josefine,
    Even vanaf het werk gespiekt hoever je bent met je reis en je voorbereidingen voor de terugtocht. Blijft mooi om te lezen.
    Succes met detrip naar huis.

    Wie weet tot snel, Groetjes Lonneke

  • 27 Juni 2011 - 09:17

    Nelly Netten.engel:

    hoi Josefine nogmaals proficiat met je missie die je heel goed hebt volbracht en heb het prettig gevonden om te lezen hoe het met je ging onderweg en wens je een hele goede terug reis want zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens en welkom in de kets toi toi toi knap hoor josefine

  • 27 Juni 2011 - 10:14

    Arjan En Petra:

    Hoi Josefine,

    Kan me voorstellen dat het vreemd is om nu alles daar weer achter te laten.
    Je hebt er zolang naar toegeleefd.
    Maar weet zeker dat er, samen met ons, veel mensen zijn die met veel plezier al je verhalen hebben gelezen en het fijn vinden dat je straks weer bij ons in de kets bent.
    Een hele goede reis terug.

    Groetjes, Arjan en Petra

  • 27 Juni 2011 - 12:16

    Nel Klijsen:

    Hoi Josefine
    Ja aan alles komt een eind,ook aan deze tocht die je gemaakt hebt.
    Maar weer op je eigen bedje is ook weer fijn.
    Ja meid dat iedereen niet groet merken wij ook als je een fietstocht maakt.
    Van de 10 mensen groeten er 8 nie terug,zal wel bij de tijd horen.
    Nou we wensen je een goede terugreis en zie je woensdagavond zeker.
    Houdoe
    Nel Klijsen

  • 27 Juni 2011 - 18:53

    Nelly:

    Lieve Josefine... Ja, mensen hebben het druk met hun eigen beslommeringen.
    Maar dat is anders met al die mensen uit de Kets en omgeving die jou gevolgd hebben op jouw reis. Die hebben je echt wel zien staan of zitten je met hun ogen en aandacht gevolg en je met bemoedigende tekst begeleid en gesteund. Zo je merkt zijn echt niet alle mensen hetzelfde hé.

    Ik denk zo, dat ik met dit berichtje afsluit en je hopelijk ontmoet dinsdag in de H. Mis.
    Een goede reis wens ik je en blijf genieten tot het laatst!!!
    Laat ook tot het laatst Hem die er voor ons altijd is, je reisgenoot zijn.
    Liefs en welkom thuis!!! Nelly

  • 27 Juni 2011 - 19:28

    Anja De Vos:

    Hoi Josefien .

    Een hele goede reis ,,,,ik hoop dat het niet te druk is onderweg ..
    Geniet nog effe van de kleine dingetjes .
    Slaap ze strakkie,s ....en tot snel .
    XXXXanja

  • 27 Juni 2011 - 20:30

    Cor & Ria:

    Hallo Lieve Mensen,
    Voor alle duidelijkheid Josefine komt Woensdag 29 Juni a.s. aan in de Kets ofwel Kaatsheuvel,,,,,,,
    En hoelaat zij arriveert in de Vaartstraat zet ik nog op de Mail, wij hopen op veel belangstelling
    want laten we eerlijk zijn het is wel een,,,,,,,,,,,, Kanjer van een meid nie dan,,,,,,,,,,,,,,,,.
    Want ze doet het toch maar,,,,,,,,,,,,
    En uit dankbaarheid is er na haar aankomst om 18.30 uur een H. Mis in de St.jan in de St.Jozefkapel
    Groetjes, tot Woensdagavond,
    Cor & Ria van den Hoven.


  • 28 Juni 2011 - 00:42

    Angelique Vd Hoven:

    Hoi Josefine,

    Een hele goede terugreis gewenst!

    GRoetjes Angelique

  • 29 Juni 2011 - 13:42

    Cor & Ria:

    Hallo beste medelezers, Josefine denkt ongeveer tussen 16.30 en 17.00 in
    de Vaartstraat te arriveren en zoals ik begrepen heb is de buurt ook al zeer actief
    geweest dat is heel mooi natuurlijk,,,,,,,, Ria & Cor zeggen,,,, Josefine Welkom Thuis.

  • 29 Juni 2011 - 19:05

    Nelly:

    Lieve Josefine...
    Ik ben dankbaar de viering te hebben mogen meemaken.
    Mooie gebeden en toepasselijke lezingen, mooi gesproken woorden door Pastoor, Theo
    Corrie en je oom Cor. En.....veel mensen om met je mee te vieren.
    Mooie liederen; hier wordt een huis voor God gebouwd, Hij die je op je lange pelgrimstocht ook hebt mogen ontmoeten. De tafel klaar gemaakt om brood te delen zoals je ook deelde onderweg. delen in woord en daad, soms van je overvloed en soms van het weinige wat je had.
    Het laatste lied waarvan de tekst mij altijd erg aanspreekt, dus was ik blij dat de pastoor dit lied koos als slotzang.Zingt van de Heer van liefde en trouw, Hij die onder ons wil zijn ook nu je weer thuis bent en je levensweg gaat vervolgen. Op naar de toekomst.
    Kortom een Welkom thuis een warm welkom waar je kracht uit put.
    Lieve Josefine...groetjes en alle goeds voor de toekomst,met veel Liefde, Licht en Kracht!!! Nelly

  • 29 Juni 2011 - 21:04

    Mieke:

    "WELKOM THUIS"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 451
Totaal aantal bezoekers 239597

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: