Autoweg en regen... - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu Autoweg en regen... - Reisverslag uit Luarca, Spanje van Josefine Hoven - WaarBenJij.nu

Autoweg en regen...

Door: josefinevandenhoven

Blijf op de hoogte en volg Josefine

06 Juni 2011 | Spanje, Luarca

Hallo allemaal
Ik ben in Luarca, ja ik moest ook effe zoeken op de kaart zo klein het is.
Ik heb gehoord dat jullie in nederland zitten te snakken naar regen. Nou ik wilde dat ik die buien van hier naar jullie kon sturen.
Als het hier regent het niet zomaar.
Dan valt het echt met emmers uit de lucht.
Vanmorgen weggegaan uit soto de luina, in het begin miezerde het nog maar binnen 15 minuten stroomde het water over de weg.
En ik heb van die regenhoezen voor mijn schoenen, maar zelfs die werken niet.
Dus binnen 1 uur stond het water weer in mijn schoenen.
Om goed 9.00 uur gestopt in een bar voor koffie.
Toen hadden ik en de denen al 2 uur door de stromende regen gelopen.
Toen ik daar zat kreeg ik het gevoel dat ik door had moeten lopen.
Later bleek waarom, de trein gaat 2x per dag daar. En dus ook om 9.25uur.
Als ik doorgelopen had had ik de trein gehaald.
Maar goed niet dus. Doorgelopen naar Balota waar ik om 11.30 uur was, gevraagt naar de bus die zou 2 uur later komen.
En ja ik weet het pelgrims lopen de camino.
Maar anders probeer het maar eens, giet je schoenen vol water en ga daar 5 uur mee lopen.
In Balota heb ik samen met de denen een taxi gepakt naar hier Luarca.
Hier ben ik in een pension, de Denen wilden een taxi pakken naar een herberg maar dat vind ik dus niet kunnen.
De herberg heeft maar 10 bedden en we wisten allemaal dat er meer pelgrims onderweg zijn dan 10.
Dan pak je geen taxi om het bed voor hun neus weg te pakken.
Dus in een pension, eigen kamer groot bed voor 20 euro. Goed te doen.
Morgen hopen we maar dat het weer wat beter is en dan loop ik naar Arboces. Als het weer goed is is het nog steeds heel mooi hier.
Ik heb ook Inke weer gezien, heb samen met haar aan de thee gezeten. Pierre is hier ook.
Gisteravond ook nog met Gerard en Orty gesproken die waren gisteravond 27 km voorbij Leon. Ik zal ze zeker zien in Santiago.
Voor nu de groetjes, en 1 verzoekje. Mischien kunnen jullie daar een kaarsje voor me opsteken dat het minder gaat regenen. En dat ik het ga halen.
Ik begin knap moe te worden.
Maar vol goede moed ga ik verder!!!
Groetjes knuffels Josefine

sms updater 7/6
Hoi ben in la Caridad, vandaag onder het lopen droog. Het ging best lekker vandaag, zeker 30km gelopen. Ben in een hotel de herberg was dicht hier. om 19:00 uur eten en dan op tijd slapen. Morgen zie ik voor het laatst de zee. Na Ribadeo gaan we het binnenland in.Op weg naar het eind.
Groetjes, Josefine

  • 06 Juni 2011 - 17:46

    Tonny:

    Hallo Joske
    Eerst even wat kaarsjes aan steken, nou voorlopig kun je er weer tegen en hoop dat de kaarsjes wat licht en vertrouwen brengen.Zit achter de computer omdat het buiten regent wat we ook graag wilde hebben.Nog even en je bent bij je doel en zullen we elkaar weer spoedig zien.
    Hou je taai he.
    Groetjes Rien en Tonny

  • 06 Juni 2011 - 19:51

    Cor & Ria:

    Josefien er staat hier al dagen lichtjes te branden voor meerdere doelen en we ondervinden het werkt nog ook,,,,zie de operatie,,,,,zie de regen,,,, die we krijgen.
    En nu je zo kort bij je doel bent gaat het zeker lukken en wij hadden van begin af aan het vertrouwen daarin en we zijn heel erg trots op je, voor de laatste weken zet hem op.
    4 maanden onderweg het is niet niks geniet er nog van ook van je vrijé dagen die je tussen door nog invult en als het dan weer zover is dat je Kaatsheuvel weer ziet wacht daar een warm onthaal.
    Daar zijn wij van overtuigt en jij heb dat dik en dik verdient.
    Tot horens,,,,,,,,,Cor & Ria.

  • 06 Juni 2011 - 20:08

    Anja De Vos:

    He josefien .

    Nog zo,n mooi verslag .....wat ben je een mooi bijzonder PUUR mensje .
    Twijfel nooit meer over je eigen ikje ......je hebt een persoonlijkheid waar vele jaloers op zijn .
    Laat je niet gek maken !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Deze tocht ga je zeker halen .....daar twijfeleik en velen niet aan .
    Het wordt gewoon tijd dat je tocht ten einde is .......en dat is zo ..
    Bij wijze van uitzondering .....steek ik een kaarsje voor droog weer ...maar zoals ik sms te ......alle zegen komt vanboven .
    He kanjer ga er voor ......en pluk de dag zoals hij is ......of je nu veel of weinig moppert ,,,,je moet het er mee doen ..
    Ik verheug me op ons weerzien .
    100000000knuffels 10000000kaarsjes 10000000enrgie bolletjes 100000natuurlijk de regenboogveertjes .
    Maak er wat van morgen xxxxxAnja

  • 06 Juni 2011 - 20:41

    Nelly:

    Lieve, dappere Josefine...
    Wat goed van je dat je vraagt om steun van ons in de vorm van kaarsjes. ik ga er meteen nog een voor je opsteken. Als het aan de kaarsjes ligt die hier mensen voor je op steken dan reis jij de komende dagen in een zee van licht en loop je op wolken. Ook veel, heel veel, Liefde, Licht en Kracht stuur ik je toe en de H. Christoffel patroon van de reizigers neemt jou op sleeptouw.Een beetje oneerbiedig misschien maar Hij zal het wel begrijpen. En.....Natuurlijk ga jij het halen, met je optimistische gedachten van: vol goede moed en 'vertrouwen( voeg ) ik er aan toe ga ik verder!!!
    je eigen woorden!!! En dat gaat gebeuren.

    Blijf wel genieten, want al zijn de laatste loodjes zwaar de tocht blijft mooi en vol verrassingen hoor! Liefs en een regengroet van hier.Nelly

  • 06 Juni 2011 - 23:31

    Theo Schepens:

    Beste Josefine,
    Je hebt het zwaar, het is aan je verslagen te merken. Daarom plaats ik hieronder het pelgrimsgebed waarmee jij op 27 februari op weg bent gezonden. Jij en anderen kunnen het bidden om er kracht uit te putten. Houd vol en tot ziens.
    Veel groetjes, Theo Schepens (pastoraal werker Parochie Kaatsheuvel)

    Pelgrimszegen

    God, onze Vader,
    ooit hebt Gij Abraham geroepen
    om weg te trekken uit Ur der Chaldeeën.
    En terwijl hij zijn volk leidde
    op weg naar het Land van Kanaän,
    was U hem op zijn tocht nabij.

    Zegen nu Josefine,
    die vanmiddag haar tocht aanvaardt
    naar het graf van uw apostel Jacobus.

    Wees voor haar een gezel op haar tocht
    en een gids in moeilijkheden.
    Wees licht voor haar in de duisternis
    en een veilig onderkomen onderweg.
    Troost haar als zij ontmoedigd raakt
    en sta haar bij in al haar voornemens.

    God, moge deze pelgrim
    onder de hoede van St. Jacobus
    gezond en wel aankomen op het einde van haar tocht.

    En moge zij naar huis terugkeren,
    vervuld van vreugde en goedheid.
    Moge zij thuiskomen met vernieuwde krachten
    en tot vreugde worden voor haar omgeving.

    Josefine, ga dan op weg,
    in de naam van onze Heer, Jezus Christus.
    Moge Hij jouw weg ten leven zijn.
    En zegene jou daartoe de Vader en de Zoon en de Heilige Geest.

    En bid voor ons in Compostela!

    Bewerking van een Vlaams Pelgrimsgebed
    ThS/27-2-2011

  • 07 Juni 2011 - 01:25

    Angelique Vd Hoven:

    Kom op! Je gaat het zeker halen! Je bent al zo ver! Hou moed!

    Groetjes Angelique vd Hoven

  • 07 Juni 2011 - 11:39

    Kees Van Balkom Wml:

    Ik ben zoooo jaloers op jouw Geweldig meid.

  • 07 Juni 2011 - 18:50

    Anja De Vos:

    Hoi josefiena ..

    Hoe was je dag vandaag .......DROOG/?????????
    Ik hoop het zo .....maar als ik het weer hier bekijk ......ben ik bang dat jij ook niet zo best weer had .
    Ook hoop ik zo dat ze je vandaag verwent hebben met een mooi ontbijt op bed .....koffie met gebak .....en biefstuk met friet !!!!!!1.
    Zal ook wel niet .....maar een belofte aan jou ......zodra je in bergen bent .zal ik lekker voor je koken .
    Ga er voor dat laatste stukje...
    Een mooi gedicht zeg ,van dde pelgrim.
    Wat wel leuk is ,onze jongste kleinzoon heet Sven petrus jacobus .
    Zo zie je ......leer ik ook nog wat .
    slaap ze voor zo ,,,,en morgen ,,,,,maak er wat van ,

    Dikke knuf Anja

  • 07 Juni 2011 - 18:52

    Anja De Vos:

    O ja . je kaarsjes branden nog steeds hoor ......dat doe ik elke dag XXXXXX
    Maar dat weet je he .
    Laat het komen zoals het komt .

  • 07 Juni 2011 - 21:13

    Tonny:

    Hoi josefine
    We blijven de kaarsjes brandend houden tot je thuis bent.
    Tonny

  • 07 Juni 2011 - 21:42

    Patrick De Hart:

    hoi hoi,
    nog ff doorbijten....na regen komt gewoonlijk zonneschijnen en het einde is aardig in zicht.
    Je dient aan jezelf te denken en uit ervaring weet je tot hoever je kunt gaan en is het dus helemaal geen schande dat je na enkele uren regen je wat hulp verschaft middels bus of trein... je hebt in ieder geval een goede instelling dat je aan je medepelgrims denkt...daar mogen er waarschijnlijk velen een voorbeeld aan nemen.
    groetjes patrick,cindy,david,thomas en jasmijn de hart

  • 08 Juni 2011 - 08:19

    Theo Kors:

    Josefine!

    Zit er niet mee, dat je een stukje gereden hebt. Twee mannen uit Schaffhausen (begonnen in StJPdP) noemden mij ooit een "Scheisspilger" omdat ik in Pamplona een klein stukje de bus nam naar het centrum. (Totdat ze later vernamen dat ik al uit Haarlem was komen lopen: rooie koppen en "entschuldige!").
    Je slaat je er erg moedig doorheen en houdt rekening met je medepelgrims door niet hun bed in te "pikken". Klasse, vind ik zoiets! Je hebt een groots karakter, Josefine. Ik heb dat gezien in "L'Esprit" en maak het op uit je wederwaardigheden en je houding tegenover de mensen die samen met jou worstelen met weer en omstandigheden.
    Maar het doel komt steeds nader! Op datzelfde sterke karakter kom jij straks met een brede grijns bij Jacobus aan en kun je hem (opnieuw!) omarmen. Doe hem de groeten van me!

    De groeten aan jou en een kus!

    Theo Kors, Haarlem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Josefine

Actief sinds 30 Sept. 2010
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 239527

Voorgaande reizen:

02 Juni 2015 - 30 Juni 2015

Pelgrim Josefine op de camino primitivo.

02 April 2013 - 30 Juni 2013

Pelgrim aan de wandel, naar Santiago

27 Februari 2011 - 29 Juni 2011

Weer aan de wandel naar Santiago

Landen bezocht: